Friday, October 28, 2011

been busy, sorry...

Salam..yurp ive been very busy. trying to adjust with the system here. and the schedule. im just so glad I live nearby.hoho.lectures and tutorials and practicals. helloo..i have 9 hours of lab per week. macam nak pengsan. sekali lab 3 jam.So..


My last post was on 21st of oct. So I shall write what I did on 22nd Oct.




I went to a picnic. the place is a bit far. owh I forgot to introduce this girl. This is Enya. She's from Norway. and she is my coursemate and the closest I have right now. I had to walk almost 1 hour to her house. and we went to picnic at the park nearby. ada matahari, tapi sejuk. I made agar-agar and roti telur. tapi part paling sedih bila ada anjing tiba datang and jilat agar2 tu. i guess sedap kowt agar2 tu. yes I mad the agar-agar on my own. jangan x percaya k. sedap sangat sampai anjing pun makan :DD




After picnic, we went window shopping kat Cabot Circus. ye la sngt window shopping kan.
That evening around 7 pm we went to International Reception at Woodland Church.organized by BISC. they were more than 500 international students that night. motif datang cnie unntuk makan FREE. ada makanan halal jugak. so bantai ja makan. i think i took 3 paha ayam. melampau kan.sebab ayam tu ayam goreng. sejak smpai cnie x masak ayam goreng pun.paham2 je la.malas nak goreng. haha. i  met lots of people.pondan dari thailand pun ada.eww dah la dah tua.lepas tu mcm perempuan.geliiiiiiii


On 23rdOct, I went shopping..again. please dont ask me how much I spent. Every spending on that day is worth it. I need all these stuff. I got 2 boots, a winter jacket. and lots of £1-£3 clothes. summer clearence dah start. and most of the clothes  got  them from kids section. I cant wear 14+ , kena cari 11-12 years old. gedabak besar nak mampos baju untuk 14 tahun ke atas. kalo pegi woman section ada ja jgk baju yg muat tapi susah nak cari saiz. and mahal. The best part was that I went to body shop and I think I did overspend there but I have to buy them cuz I need them. I got shampoo, facial wash, toner, moisturizer, sabun, scrub, lotion badan. They were on SALE. kalo beli kat malaysia benda camni pokai la umi and ayah. all the stuff was like 50%. so bantai je la.lgpun mmg x beli lgpun sebelum ni. mekap kat bodyshop x der sale lagi. kalo ada kena angkut banyak kat cikti.haha tapi mmg serius murah. £2 = RM 10. mana ada barang bodyshop kat Malaysia RM 10. 










From 24th Oct until now.macam biasa.sekolah.lectures.tutorials and lab sampai hari tu.
haha.tipu je la kan kalo seminggu buat benda nie.x dak life langsung.


can you see my first boot ever?jelez x?




On wednesday, I went for Knitting Afternoon at BISC. every wednesday petang x der kelas sbb mmg uni allocate for sports activities. but I did not join any sports sebab MALAS. The only society that i join yg macam aktif is public speaking society. wohoooooo. about this ill update nanti.hehe. I did join the malaysian singaporean society and the islamic society..tp biasa je la. berbalik kpd knitting, I learnt how to use with 2 needles. mcm umi ajar satu needle. tp x ingat langsung nak buat cmna. so mcm belajar benda baru la. 










Gambar nie diambil masa smua orng dh balik dh. tidak seblum nie ramai. I was lepaking there until 5.30 pm.ye la dah nama pun BISC..Bristol International Student Center.so mesti la smua orng pun bukan matsalleh. most of my activities here banyak join BISC. memang la BISC is funded by christian union.but BISC is for evryone..cuma yg membayar nya je lain. tempat nie best . I m always here on Monday and Friday. Monday for british afternoon tea which is only £1.50 .Friday is lunch , only £2.50. Worth it, worth it cuz all you can eat. tapi bukan smua boleyh makan pun, kena cari vegetarian food.Agak nyilu sebab veg food, salad ja bnyk.eww nasib baik ada pasta, bread and cheese pizza. kalo x muka jadi hijau la lama2 makan sayur and salad. eiiiiiii x sedap.


Sapa kenal that one guy kat belakang tu???
ini Baba Ali. ala yg dekat youtube tu. I went to The Strangers Tour on 18th Nov. best <3 
I like it. ada speaker lain jugak.tapi x ingat la nama diorng.
i spent £10 for the entry.rasanya bukan satu pembaziran .haha
and i ve already bought Twins of Faith pnya tiket which is November ,lambat lagipun for £15. adakah ini satu pembaziran atau pelaburan?
hrmmmmmm..rsnya x membazir kan kan kan




NUS CARD dah ada..RailCard pun dah ada. (£65 ) so apa lagi yg x dak?
owh tiket utk winter. winter nie x taw lagi nk pi mana. but my aim is nak pegi london on 26 Dec. for boxing DAY.maybe. ada orng ajak pegi egypt ada orng ajak pegi spain. tp mcm malas. x nak pegi musim sejuk. musim sejuk nie nak hibernate sj. 
n i ve just bought a textbook .£ 46 . bila dh smpai buku tu kat umah. rasa macam kekesalan sbb OMG MAHAL nak mampos. ini la barang yg dibeli paling mahal sejak smpai cnie.
harap2 buku tu x kluar the eight edition. yg ada skrng 7th edition. x dak buku 2nd hand sbb buku tu baru kluar ja.


ok thats all.
InsyaAllah kalo rajin..ill update.
actually masa ada ja nak update.tp MALAS.


MALAS menghalang segala galanya






haha




FIZAH


No comments:

Post a Comment